Najaarsledenvergadering 2014

Hierbij nodigen wij u uit voor het bijwonen van de najaarsledenvergadering op dinsdag 25 november 2014 in het Cultuurhuis, Hoofdstraat 16 te Krimpen aan de Lek. Aanvang 20.00 uur, de deur is open om 19.45 uur.

2. Notulen van de Algemene Ledenvergadering van 20 mei 2014
  3. Mededelingen vanuit het bestuur: o.a. 950 jaar Krimpen aan de Lek, expositie in voormalig chinees restaurant, Koningsdag 2015, Excursie 2015, Facebook.
  4. Rondvraag.

Na het huishoudelijke gedeelte zullen er filmfragmenten worden vertoond van een film die gemaakt is in 1947 in opdracht van de VVV Krimpenerwaard, door Piet Marée: ‘Land tussen 3 rivieren’. De film geeft een fantastisch beeld van de Krimpenerwaard, haar bewoners en de nijverheid in die periode. U ziet hoezeer alles in de Krimpenerwaard sinds die tijd is veranderd.

De Historische Vereniging Haastrecht heeft deze film heruitgegeven in een verklarend boekje. De complete dvd is na te bestellen.

Na de pauze wordt er een gedeelte van een film over Zuid-Holland vertoond. Hieruit hebben we onderwerpen Rotterdam en de Bollenstreek gekozen. Wellicht dat we de andere gedeelten op een latere datum kunnen vertonen.

Hebt u zelf nog foto’s, dia’s of film fragmenten waarvan u denkt dat ze ook voor anderen interessant zijn, brengt u ze mee.

Wij begroeten u graag op 25 november,
namens het bestuur,

M.J.M. Visser- Bouter, secretaris.