Tegenover het oude gemeentehuis aan de Dorpsstraat stond een boerderij uit 1776. De familie Huijzer had er bijna twee eeuwen een boerenbedrijf. De boerderij had de naam Welgelegen. In de loop der jaren was er land onteigend voor woningbouw. In 1973 werd het boerenbedrijf beëindigd en kwam de boerderij in gemeentehanden. De familie Teunis Huijzer verhuisde naar Ten Boer in Groningen. Zijn vader Willem Huijzer met zijn vrouw bleef nog een poosje in de bovenwoning wonen. Bijzonder is dat de familie altijd met paarden is blijven werken.

Eind 1973 wordt een plan gemaakt voor het behoud van de monumentale boerderij. Er was een werkcomité die het als een gemeenschapshuis wilde inrichten. De stallen werden opgeknapt, de silo werd een zandbak. Koninginnedag 1974 waren de eerste activiteiten. Daarna werden er kindermiddagen gehouden. Aan de gemeente werd meer geld gevraagd om de nodige voorziening te treffen, zodat men ook in de winter activiteiten kon doen. Op 1 oktober 1974 wordt een stichting opgericht om meer subsidie te kunnen aanvragen, Stichting Het Dorpshuis.

Er zijn veel activiteiten gehouden zoals de kinderinstuif op woensdagmiddag, creatieve avonden, dansavonden. Er was een Blarenbal na de avondvierdaagse in 1976 met medewerking van Bolnes Boys. De Jeugdsoos Step-Inn had er op zaterdagavond disco en optreden van verschillende regionale bands zoals The Crew en Wetering.

Uiteindelijk in 1981 is de boerderij gesloopt. De jeugdactiviteiten konden gelukkig worden voortgezet in een nieuw Dorpshuis aan het Wilgenpad. Achter de boerderij en op het terrein van het voormalige Esveka gebouw werd door de woningbouwvereniging Ons Belang in 1990 een nieuw huizencomplex voor ouderen gebouwd. Het plein bij deze huizen kreeg de naam van de oude boerderij Plein Welgelegen.